lördag 3 mars 2012

Fårfest

Ja idag har det varit en heldag på fårfesten, såå roligt.
Jag sitter och har nästan kramp i käkmusklerna så möe har jag tölat (pratat). Har suttit och stickat hela dagen och med jättemycket fölk runtomkring som undrar hur det fungerar. Så mycket positiva och intresserade människor det finns. Den vanligaste frågan?
Ja precis, hur lång tid tar det att sticka en tröja! Vad svarar man på det. Jag svarade så här -innan man börjar sticka så ska mönstret göras och modellen ska mätas och fixas och det ska göras ett maskprov, att sticka alla delar går ganska snabbt om det är en vanlig ärm och halsringning men sen ska alla delar monteras och alla trådar fästas, så det är ganska mycket pyssel innan tröjan kan träs över hövve (huvudet), så jag hoppas att dom få som har trott att sticka på maskin är ingen match har fått sig en spark i röva.
- Ett arbete gjort på en handstickningsmaskin är oxå ett hantverk lika mycket som nåt annat-

Och vet ni vad- jag har stritt (betyder oxå pratat) så jag har glömt att fotografera - inte ett enda kort har jag tagit, men jag länkar till Christinas  fina sida,  jag tror hon har fotat lite.

 Nu mina vänner ska jag vara tyst hela kvällen.

Ha en bra kväll alla:-)))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar